Schimbarea organizațională este ceva ce se întâmplă tot timpul, independent de inițiativele de schimbare de la nivelul conducerii.

Schimbarea în organizații

Schimbarea organizațională este ceva ce se întâmplă tot timpul, independent de inițiativele de schimbare de la nivelul conducerii. Provocarea constă în a identifica și a sprijini schimbarea care se întâmplă, care conduce deja către direcția dorită.

Interviu cu Dr. Peter Szabó, MCC Coach, co-fondator Solutionsurfers Elveția. Traducere de Dr. Petra Müller-Demary.

Ce este schimbarea organizațională? Cum o vezi tu?

Schimbarea organizațională este ceva ce se întâmplă tot timpul, independent de inițiativele de schimbare de la nivelul conducerii. Provocarea constă în a identifica și a sprijini schimbarea care se întâmplă, care conduce deja către direcția dorită. Dacă, de exemplu, unul dintre departamente are brusc rezultate mai bune decât alte departamente, este foarte folositor să se ia în considerare o astfel de deviantă pozitivă și să se elaboreze pe marginea detaliilor care au făcut acest lucru posibil și cum se poate întâmpla mai des.

Din experiența ta, care sunt sunt cele mai mari greșeli pe care le fac directorii/CEO în timpuri de schimbare?

Din experiența mea, întrebarea pe care mi-o pui nu este o întrebare folositoare. Ca să susții schimbarea în mod eficient, a învăța din greșeli este o cale lentă și mai puțin eficientă decât să înveți din ceea ce merge bine și să reiterezi asta. Soluțiile eficiente de lucru sunt foarte specifice și de multe ori, unice fiecărei organizații și mediu. În loc să ne bazăm pe practicile generale ale industriei, sugerez să-i observăm cu atenție pe cei care au rezultate excelente din interiorul organizației, care dețin chei valoroase și potrivite schimbării de succes specifice organizației.

Ești un maestru în schimbare folosind metoda Solution Focus. Poți să ne explici despre ce este acest concept/metodă? De ce este ea diferită de orice altă abordare?

Numele Solutionsurfers este format dintr-un joc de cuvinte: solution = soluție, surfers = surfiști

Permite-mi să folosesc metafora cu surfingul. Surfiștii (surfers, waveriders) se folosesc de forțele valurilor din ocean, ca să meargă mai departe, în mod extrem de elegant și eficient. Caută valurile care li se potrivesc, pun ochii pe cel mai promițător val și apoi prind viteză să urce acel val pe care pot merge mai departe. Este un proces foarte simplu, care, apropo, este și foarte distractiv. Felul lor de a merge mai departe, este foarte diferit de efortul pe care-l fac unii să înoate către un obiectiv și diferit de scufundarea în adâncuri pentru a descoperi de ar putea fi acolo. La fel, multe alte concepte se scufundă în problemă, accentuând ce lipsește, pentru ca apoi să vină cu o listă lungă și dificilă de schimbări necesare. Surfiștii stau la suprafață, se folosesc cu eleganță de mișcările schimbării către direcția dorită și se bucură de viteză și de progresul pe care-l fac.

Care este cel mai bun sfat pe care-l poți oferi directorilor, pentru a crea și menține o atitudine pozitivă pentru ei și echipa lor în timpuri de schimbare?

  1. Începeți întâlnirile cu ”ce a mers bine de la întâlnirea noastră anterioară?”
  2. Culegeți povești de succes de la membrii echipei și întrebați cu curiozitate ”cum ai făcut asta?”
  3. În evaluările de performanță, luați notă în mod special de momentele în care s-a excelat și interesați-vă cu grijă de factorii care au condus la asta.

Spune-mi, te rog, 5 motive pentru care un director ar trebui să participe la workshopul tău din 5 iunie. Ce beneficii ar avea?

În primul rând, dă-mi voie să îți ofer un motiv foarte bun pentru care directorii nu ar trebui să participe:
Dacă ceea ce faci funcționează bine, te rog să nu vii, în schimb continuă să faci mai mult din ceea ce funcționează.

În ciuda avertismentului meu, la workshopurile mele participă mai ales directori care fac o treabă bună. Chiar vin de mai multe ori, deși știu deja ce ofer în aceste workshopuri. Iată la ce te poți aștepta să primești:

  • Confirmarea să continui acele acțiuni specifice pe care le faci și merg bine
  • Dorința de a face mai multe din anumite acțiuni specifice care par cruciale pentru succesul pe care-l ai
  • Curiozitatea să încerci anumite lucruri noi, cu ideea foarte clară despre când și cum vei începe chiar de a doua zi.
Peter Szabo Solutionsurfers Coaching

Dr. Peter Szabó

Dr. Peter Szabó este executive coach, specializat în procese BRIEF coaching pentru lideri care vor să obțină rezultate sustenabile, cu intervenții minime. Lucrează cu directori executivi de top din corporații internaționale și se implică în proiecte de schimbare din toată lumea. A fost consultant pentru Lufthansa Systems Budapesta, Petronas din Kuala Lumpur, SAP Heidelberg, Andritz Hydro din New Delhi. Are o experiență de peste 15 ani în corporații ca și avocat, director și dezvoltator de organizații.

Găsiți articolul în limba engleză aici.

Similar Posts